Garancia, szavatosság, jótállás
A jótállás és a garancia jelentése megegyezik.
A jótállás teljes ideje alatt, akár gyártói,akár saját garanciáról van szó, a kereskedőnek kell bebizonyítani és utánajárni, hogy a hibát okozó termékhiba mikor és hogyan keletkezett.
Szavatosságnál viszont a bizonyítási kötelezettség a teljesítést követő első 6 hónapban a kereskedőt, utána pedig a fogyasztót terheli.
A jótállási és szavatossági időszak kezdete: a termék átvételétől kezdődik. Olyan termék esetében, melyet a szakszerviznek kell üzembe helyezni, akkor a jótállási időszak az üzembe helyezés időpontjától indul.
Szavatosság
Az Európai Unió egységesen szavatossági jogokat biztosít a vásárolt termékek meghibásodása esetére, többek között az áru cseréjére és szervizelésére vonatkozóan is. Ezen elvek alapján működik oldalunk is.
A jótállás/garancia azt jelenti, hogy a vásárolt termék gyártója garantálja egy bizonyos időtartamon belül a termék kifogástalan működését.Tartós fogyasztási cikk esetén a jótállás/garancia minimum 1 év.
Tájékozódjon oldalunkon a kiválasztott berendezések jótállás/garancia idejéről.
Hogyan érvényesíthető a szavatosság, jótállás
Jótállási időben és azon túl is vállaljuk a klímaberendezések alkatrész szállítását vagy a készülék javítását.
Berendezés cserét csak abban az esetben tudunk biztosítani ha a meghibásodott alkatrész cseréje megközelíti a gép árát, de mindenképp kölcsönös megállapodás tárgyát képezi ez esetben a fogyasztóval, hogy cseréljük vagy javítjuk klímaberendezését.
Ha a klímaberendezés zajszintjét magasnak találja, ebben az esetben szakember segítségét kérjük aki szakszerűen hitelesen a helyszínen méréssel ellenőrzi a reklamációt és ha ez az érték megfelel a gép műszaki leírásában leírtaknak,akkor a hibabejelentés nem tartozik a jótállási feltételekbe. Ha a zajszint meghaladja az előírtat intézkedünk a hiba mielőbbi javítására és jótállás terhére a javítást elvégezzük.
Garanciális ügyintézése:
Ha a klímaberendezést mi értékesítettük Önnek és a beszerelést is cégünk végezte akkor nagyon egyszerű dolga van, mert elérhetőségünk bármelyikén jelzi felénk a hibát és szervizünk rövid időn belül a hibát elhárítja.
Ha a klímaberendezést mi értékesítettük de a beszerelést egy másik vállalkozás végezte akkor Ön kereshet minket is, de ha a berendezés telepítési hiba miatt nem működik akkor a javítás nem minősül garanciális hibának. Ezért javasoljuk, hogy a telepítést végző cégnél jelentse a hibát először.A telepítést végző megállapítja, hogy mi a hiba és veszi fel velünk a kapcsolatot.
Ha a berendezés helyhez kötött akkor a hiba bejelentése után 72 órán belül megkezdjük a hiba kijavítását.
A tőlünk vásárolt berendezése mozgatható pl. párátlanító,távirányító.. akkor a hibabejelentésben megadott adatok alapján a meghibásodott berendezésért futárt küldünk, mely beszállítja az elromlott berendezését szervizünkbe.
Hibabejelentést az alábbi elérhetőségen tehet:
Link a szerviz bejelentkezésre!! : http://cstklima.hu/szerviz_bejelentkezes/ vagy a 06209376511 telefonszámon.
Jótállás, garancia vesztés:
Ha a klímaberendezést az ehhez szükséges képesítés nélkül telepítik. (zöldkártya,hűtős , klíma szerelő képesítés)
Vásárlónk jótállási igényét csak a jótállási jegyen feltüntetett beüzemelést végző aláírásával és pontos kitöltésével érvényesítheti. Továbbá a karbantartások dokumentálásának elmulasztása a jótállás elvesztésével jár.
Ezért mindig figyeljen a pontos jótállási jegy,számla, karbantartási igazolás kitöltésére.
Bármely nálunk vásárolt berendezésnek olvassa el a mellékelt használati utasítását és használja rendeltetésszerűen. Nem rendeltetésszerűen használt berendezésekre a garancia nem érvényes.
Jótállási idő :
Minden termékünknél fel van tüntetve a garanciaidő aminek ideje gyártótól függően változik ha a klímaberendezés komfort hűtést szolgálja
Minden esetben a törvényben meghatározott minimum garancia (szavatosság, jótállás) adható (2 év) ha speciális hűtés céljára használja a klímaberendezést mint például szerver hűtés,élelmiszer üzletek,szórakozóhelyek , és egyéb technológiai hűtés esetén.
Jótállási jegy elvesztése:
Ha a jótállási jegyet elveszíti vagy olvashatatlanul megsérül akkor a vásárláskor kapott számlával igazolhatja a vásárlás idejét így pótoljuk a garanciajegyét.
Ha a vásárlás ideje és a jótállási jegy sem azonosítható,akkor jótállási kérelmét nem tudjuk teljesíteni.
Garanciaidő a klíma beüzemelésétől számítódik. De legkésőbb a vásárlási számla kiállításától számított 31. nap után a garanciaidő elkezdődik.
Nem rendeltetésszerű használatból ,szakszerűtlen tisztítás és ápolás hiányából, a felfedezett hiba nem azonnali jelentése, vagy rongálás, sérülés , házilagos javítás , elemi kár miatt meghibásodott berendezésre a jótállás nem érvényesíthető.